فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

آندوکاردیت

آندوکاردیت چیست؟
 
 
آندوکاردیت عبارت است از یک عفونت غیر مسری که عضله قلب،دریچه قلب و آندوکاردیوم پوشش داخلی حفرات یا دریچه های قلب را درگیر می سازد علایم شایع:کاهش وزن-دردهای مبهم-خستگی و ضعف-تورم پاها و شکم-لرز شدید و تب بال-تند یا نامنظم شدن ضربان قلب-تب،لرز و تعریق زیاد،خصوصا در شب-وجود صدای غیر طبیعی در قلب علایم و تنگی نفس در هنگام فعالیت.
 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR4zZTV1D5p1MXtXyEK_uHcCivEeOqp2kzLGKggWfpzQKodUwyB
 
علل بیماری:باکتری ها یا قارچ هایی که وارد خون می شوند و دریچه ها و پوشش داخلی قلب را در کسانی که قبلا آسیب قلبی داشته اند عفونی می کنند باکتری ها یا قارچ ها به دریچه ها عضله و پوشش داخلی قلب آسیب وارد می آورند یا آسیبی که از قبل وجود داشته است را تشدید می کنند.
 
عوامل افزایش دهنده خطر:1-تب رماتیسمی 2-بیماری مادرزادی قلب 3-پس از وارد آمدن آسیب به دریچه های قلب خطر آندوکاردیت در اثر عوامل زیر بیشتر می شود:حاملگی،تزریق مواد آلوده به داخل جریان خون،مثلا همراه با تزریق وریدی مواد مخدر،سوء در مصرف الکل،استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی،وجود دریچه مصنوعی در قلب.
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی