فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰
بیماری قانقاریا چیست؟
 
 
قانقاریا یا سیاه مردگی فساد و عفونتی است که در قسمتی از ماهیچه یا استخوان پیدا شود و آن را سیاه و فاسد کند این بیماری در اثر عفونت با باکتری کلوستریدیوم پرفرنژنس ایجاد می شود این بیماری یکی از انواع بافت مردگی در بدن است و عفونت زخمها یا آسیب خوردن به بافت ها باعث آن می شود.
 

https://www.doctop.ir/public/uploads/sites/32/2017/11/Diabetic-Foot.png
 
هنگامی که بافت بخشی از بدن به خاطر فقدان خون رسانی بمیرد قانقاریا رخ می دهد مرض قند یا سختی رگ تصلب شرایین نیز می تواند باعث سیاه مردگی شود علائم شایع قانقاریا پوست آبی یا سیاه درد و ترشح بدبو است درمان این بیماری هب فراخور شدت آسیبی که بافت دیده از تجویز آنتی بیوتیک تا قطع بخش مبتلای بدن متفاوت است.
 
قانقاریا اصولا دو نوع دارد:نوع خشک که در آن عفونت باکتریایی وجود ندارد و نوع مرطوب که در آن زخم در اثر باکتری ها دچار عفونت می شود واژه قانقاریای گازدار در مورد نوع خاصی از قانقاریای مرطوب به کار می رود قانقاریا وقتی رخ می دهد که جریان خود به یک قسمت از بدن متوقف شود یا به شدت کاهش یابد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی