فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

تریشینوز

تریشینوز چیست؟
 
 
تریشینوز عبارت است از عفونت ناشی از لاروهای انگل هایی که در روده خوک به ندرت گوشت خرس و برخی حیوانات دریایی زندگی می کنند قسمت های زیر را درگیر می کند لوله گوارش که لاروها از آنجا وارد می شوند دستگاه لنفاوی و جریان خون که از طریق آنجا جا به جا می شوند عضلات بزرگ بدن به ویژه دیافراگم عضلات بزرگ مورد استفاده در تنفس که قفسه سینه را از شکم جدا می کننداندام های فوقانی و تحتانی که در آنها جایگزین می شوند.
 

https://vista.ir/mag/i/2/09jje.jpg
 
علایم شایع:1-تعریق 2-درد عضلانی 3-خارش و سوزش پوست 4-پف کردن پلکها و صورت 5-تب بالا 40-38/9 درجه سانتیگراد 6-کاهش اشتها،تهوع،استفراغ،اسهال وکرامپهای شکمی.علل بیماری:عفونت بایک انگل تریشینلا اسپیرالیس که باخوردن حیوانات دچارعفونت منتقل می شود.
 
پختن کامل انگل را می کشد و باعث می شود خوردن گوشت دچار عفونت خطری نداشته باشد انگل در غذای آلوده معمولا روده خام از حیوانی به حیوان دیگر منتقل می شود عوامل افزایش دهنده خطر:خوردن گوشت خوک کم پخته شده یا خام استفاده از داروهای سرکوبگر ایمنی.
 
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی