فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

ایدز

ایدز چیست؟
 
 
ایدز عبارت است ازبه وجود آمدن ضعف عمده دردستگاه ایمنی بدن این امرباعث کاهش توانایی بدن درمقابله با عفونت ها و توانایی سرکوب سلول های غیر طبیعی مثل سلولهای سرطانی می شود ویروس ایدز سلول های ایمنی موجود در خون لنفوسیت ها و سلولهای ایمنی موجود در بافت ها (مغز استخوان،طحال،کبد و گره های لنفاوی) را درگیر می سازد.
 

https://media.sarpoosh.com/images/article/picture/hiv-virus-signs98071503.jpg
 
این سلولها در تولید پادتن برای مقابله با بیماری ها و سرطان ها نقش دارند در مجموع باید گفت که ایدز یک نوع نقص ایمنی ثانویه است که در سیر عفونت با ویروس ایدز ایجاد می شود علایم شایع:1-تب 2-عفونت اولیه با ویروس ایدز ممکن است هیچ علامتی ایجاد نکند.
 
3-خستگی،کاهش وزن بدون توجیه،تعریق شبانه 4-عفونت های مکرر تنفسی و پوستی 5-تورم گره های لنفاوی در تمام بدن 6-زخم در دهان 7-تغییرات ناحیه تناسلی،بزرگ شدن طحال 8-اسهال.علل بیماری:عفونت با ویروس ایدز نوعی رترو ویروس که به سلولهای دستگاه ایمنی حمله کرده آنها را نابود می سازد و باعث کاهش مقاومت بدن به عفونت ها و بعضی از سرطان ها می شود.
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی