فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

هپاتیت ب

هپاتیت ب چیست؟
 
 
ویروس های هپاتیت ب نوعی از ویروس هپاتیت است که در کبد انسان جایگزین شده و تکثیر می نمایند مواد تولید شده توسط این ویروس ها به گردش خون می ریزد انجام آزمایشات خونی حساس تکثیر ویروس در بدن را مشخص می نماید کسانی که ویروس هپاتیت ب را به مدت بیش از شش ماه در خون شان داشته باشند ناقل این بیماری هستند.
 

https://rastineh.com/wp-content/uploads/2014/01/393639_681422.jpg
 
این افرادحال عمومی خوبی دارند و گاهی با انجام آزمایشات نیزاختلالی درکار کبددیده نمیشود در چنین شرایطی ویروس به صورت مسالمت آمیز در داخل بدن وجود دارد ولی به کبد آسیبی نمی رساند در صورت انتقال ویروس هپاتیت ب از مادران آلوده به نوزادان احتمال باقی ماندن عفونت و ناقل شدن نوزادان زیاد است و عمده ناقلین هپاتیت به در کشور ما شامل این موارد است.
 
بیماری حاد هپاتیت ب در 90 درصد به طور خود به خود بهبودی یافته و ویروس هپاتیت ب نیز به صورت کامل از بدن دفع شده و خارج می شود ولی در 10 درصد موارد ویروس در بدن باقی مانده و حالت ناقل هپاتیت ایجاد میشود عامل بیماری هپاتیت در خون و همه ترشحات بدن مانند بزاق،عرق و ..... افراد ناقل وجود دارد البته این ویروس تا به حال در مدفوع یافت نشده است.
 
 

نظرات (۱)

بسیار مطلب مفیدی بود با تشکر

پاسخ:
سلام ممنونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی