فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

هپاتیت

هپاتیت چیست؟
 
 
هپاتیت به معنی التهاب کبد است وانواع مختلفی داردکه بعضی از آنها قابل سرایت هستند وبرخی مسری نیستندبیشترمبتلایان به هپاتیت آن هم از نوع C و B علائمی نداردبرخی از این بیماران علائم عمومی عفونت ویروسی رانشان میدهنداز قبیل خستگی دل درد،درد عضلانی و تهوع و بی اشتهایی،ولی در موارد پیشرفته علائم نارسایی کبدی بروز میکند که شامل تورم شکم،اندامها،یرقان و خونریزی های گوارشی و .....است.
 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQVl7PoPUIcrig0tJODpWFSR816AezL5VUX0uk4U814BrlWB5ET&s
 
عامل بیماری هپاتیت یک ویروس است و در ابتدا می تواند مثل یک سرماخوردگی بروز نماید ولی بیماری مزمن هپاتیت ث بر عکس سرماخوردگی معمولی به دلیل از کار افتادن کبد و مشکل بودن درمان میتواند حیات بیمار را تهدید کنددر ایران بالغ بر 3% افراد آلوده به این ویروس می باشند.
 
درحال حاضر 8 نوع ازاین ویروس شناخته شده است 1-هپاتیت نوع آ 2-هپاتیت نوع ب 3-هپاتیت نوع سی 4-هپاتیت نوع دی 5-هپاتیت نوع ای 6-هپاتیت نوع اف 7-هپاتیت نوع جی در حال حاضر 10 تا 15 درصد افراد در هیچکدام از این دسته ها قرار نمی گیرند به همین دلیل می شود انتظار ویروس نوع H را نیز داشت.
 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی